Wersja obowiązująca z dnia

Wymeldowanie z pobytu czasowego

Wymagane dokumenty
1.    Wypełniony druk meldunkowy „zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego"
2.    Dowód osobisty lub paszport
3.    Pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej)
Uwaga: druk "zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego" z danymi osoby wymeldowującej się może wydrukować pracownik Ewidencji Ludności na stanowisku obsługi.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Stanu Cywilnego w Mrągowie – Ewidencja Ludności, ul. Ratuszowa 5, 
I piętro, pokój nr 3.

Termin i sposób załatwienia
1.    Termin – niezwłocznie

Możesz też złożyć wniosek przez Internet
Dokument można przesłać drogą elektroniczną wypełniając powyższy formularz znajdujący się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP) albo formularz znajdujących się na stronie Ministerstwa Cyfryzacji https://obywatel.gov.pl/. Złożona informacja musi być podpisana Profilem Zaufanym lub bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu.
Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu czasowego można także dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu czasowego albo pobytu stałego. Wymeldowanie następuje wówczas na podstawie formularza zgłoszenia pobytu czasowego: "Zameldowanie na pobyt czasowy", albo formularza "Zameldowanie na pobyt stały". 

Podstawa prawna
1.  Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 
     21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów
     i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu 
     obowiązku meldunkowego.
3.  Ustawa  z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania
     administracyjnego.
4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
     realizujących zadania publiczne. 
5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
6. Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych.

Informacje dodatkowe
Jeśli osoba zgłaszająca własne wymeldowanie wnosi o wydanie zaświadczenia 
o wymeldowaniu, składa wniosek o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu wydania zaświadczenia 
w wysokości 17,00 zł.

Kontakt do Nas
Telefon - 89 741 1771
E-mail: so@mragowo.um.gov.pl

Załączniki