Wersja obowiązująca z dnia

uchwalenia budżetu Gminy Miasto Mrągowo na rok 2016

Informacje dodatkowe:

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c), d) i lit. i) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236,
art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.).

Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości 68 576 134 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 i 1a,

z tego: dochody bieżące w wysokości 63 571 515 zł,
dochody majątkowe w wysokości 5 004 619 zł.

§ 2

 

  1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 69 062 850 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 i 2a.
    z tego: wydatki bieżące w wysokości 61 908 792 zł,
    wydatki majątkowe w wysokości
    7 154 058 zł.

  1. Wydatki inwestycyjne w 2016 roku w wysokości 6 977 601 zł, zgodnie
    z załącznikiem nr 6 i nr 6a.

  2. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
    z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości
    256 103 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.

  3. Dochody i wydatki związane z realizacją:

- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 4,

- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 5

§ 3

Deficyt budżetu gminy w wysokości 486 716zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 486 716 zł.

§ 4

Przychody budżetu w wysokości 2 212 216 zł, rozchody w wysokości 1 725 500 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.

§ 5

Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek, zaciąganych na:

  1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 3 000 000 zł,

§ 6

  1. Ustala się dochody w kwocie 580 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 548 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

  2. Ustala się wydatki w kwocie 32 000 zł na realizację zadań określonych
    w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 7

 

Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402
ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.):

  1. dochody w wysokości 100 000 zł,

  2. wydatki w wysokości 100 000 zł.

§ 8

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8.

§ 9

1. Plan dochodów rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty
i wydatków nimi finansowanych: dochody –
873 700 zł; wydatki – 873 700 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 10

        1. Rezerwa ogólna wynosi 500 000 zł.

        2. Rezerwa celowa wynosi 175 000 zł,

z przeznaczeniem na:

- zarządzanie kryzysowe - 175 000 zł.

§ 11

1. Upoważnia się Burmistrza Miasta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:

    1. finansowanie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,

2. Ponadto upoważnia się Burmistrza Miasta do:

1) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym Miasta do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki
i z których wyni­kające płatności wykraczają poza rok budżetowy.

2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, polegających na przeniesieniu w ramach jednego działu:

a/ wydatków bieżących między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji wydatków, w zakresie środków na wynagrodzenia i składek od nich należnych z zastrzeżeniem, że przeniesienia nie mogą zwiększać planowanych wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy,

b/ wydatków majątkowych między zadaniami inwestycyjnymi w ramach rozdziału,

3) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie rachunku dochodów jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych,

4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych

bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Miasta.

5) zaciągania zobowiązań:

a/na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku Nr 6.

b/ z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym /2016/ i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Miasta i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.

§ 12

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

§ 13

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

 

Załączniki

Załączniki

  • Uzasadnienie
    format: zip, rozmiar: 76.71 KB, data dodania: