Wersja obowiązująca z dnia
zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis.
Informacje dodatkowe:
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zm.) oraz art. 7 ust. 3 i art. 20b ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r. poz. 849) Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
1.
Zwalnia się z podatku od nieruchomości nowo wybudowane i rozbudowane (dotyczy części rozbudowanej) budynki wybudowane zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane, związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
2.
Przez „nowo wybudowane i rozbudowane budynki” rozumie się budynki oddane do użytku albo budynki lub ich części, których użytkowanie rozpoczęto przed ich ostatecznym wykończeniem po dniu 1 stycznia 2014 roku.
3.
Zwolnienie z podatku od nieruchomości trwa od dnia powstania obowiązku podatkowego stosownie do art. 6 ust. 2 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, przez okres prowadzenia działalności gospodarczej nie dłużej jednak niż 2 lata.
4.
Zwolnieniu z podatku od nieruchomości na podstawie niniejszej uchwały nie podlegają:
1)
budynki lub ich części o powierzchni ponad 500 m², przeznaczone na działalność handlową detaliczną spożywczą i spożywczo-przemysłową, łącznie z powierzchnią magazynową, związaną z tą działalnością,
2)
budynki lub ich części zajęte na stacje paliw,
3)
budynki lub ich części związane z działalnością instytucji bankowych i instytucji finansowych,
4)
budynki lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej przez inne podmioty niż podatnik, na podstawie umowy: kupna-sprzedaży, dzierżawy, najmu, podnajmu, użyczenia, leasingu.
§ 2
1.
Zwolnienie, o którym mowa w § 1 stanowi pomoc de minimis a jej udzielenie następuje na warunkach i zasadach określonych na mocy Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r., w sprawie stosowania art.107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 352/1 z 24.12.2013 r.).
2.
Pomoc de minimis na podstawie niniejszej uchwały może być udzielona wyłącznie przedsiębiorcom, dla których wartość pomocy de minimis łącznie z wartością innej pomocy de minimis uzyskanej przez danego przedsiębiorcę w różnych formach i z różnych źródeł w okresie trzech kolejnych lat podatkowych, wliczając rok udzielenia pomocy, nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200.000 euro brutto.
3.
Całkowita wartość pomocy de minimis przyznanej jednemu podmiotowi gospodarczemu działającemu w zakresie drogowego transportu towarów przez okres trzech lat podatkowych nie może przekroczyć równowartości 100.000 euro brutto.
§ 3
1.
Warunkiem nabycia prawa do zwolnienia jest złożenie:
1)
dokumentów, o których mowa w art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r., o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r., nr 59, poz. 404 ze zm.), tj.:
a)
wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczeń o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczeń o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
b)
informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r., w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r., nr 53, poz. 311), wraz z formularzem stanowiącym załącznik do ww. rozporządzenia.
2)
wniosku o udzielenie zwolnienia,
3)
dokumentów potwierdzających budowę lub rozbudowę budynku oraz dokument przekazania budynku do użytkowania.
2.
Zwolnienia udziela się od pierwszego dnia miesiąca, w którym złożono wniosek.
3.
Organ podatkowy w ramach czynności wyjaśniających może żądać od podatnika innych dokumentów i informacji nie wymienionych w niniejszej uchwale.
4.
Podatnik, który skorzystał ze zwolnienia z podatku od nieruchomości zobowiązany jest do prowadzenia działalności gospodarczej w przedmiotowej nieruchomości (bez zmniejszenia podstawy opodatkowania objętej zwolnieniem) przez następne 3 lata po zakończeniu okresu zwolnienia.
5.
W przypadku utraty warunków uprawniających do zwolnienia, podatnik jest zobowiązany powiadomić o tym pisemnie organ podatkowy w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności powodujących utratę prawa do zwolnienia.
6.
Podatnik, który wprowadził w błąd organ podatkowy, co do spełnienia warunków, uprawniających do uzyskania zwolnienia, traci prawo do zwolnienia za cały okres przez jaki korzystał z tego zwolnienia.
§ 4
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Mrągowo.
§ 5
Uchwała obowiązuje do dnia 31 grudnia 2020 r., z tym, że prawa do zwolnienia nabyte w czasie obowiazywania uchwały, trwają przez czas w niej przewidziany.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
§ 1
1.
Zwalnia się z podatku od nieruchomości nowo wybudowane i rozbudowane (dotyczy części rozbudowanej) budynki wybudowane zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane, związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
2.
Przez „nowo wybudowane i rozbudowane budynki” rozumie się budynki oddane do użytku albo budynki lub ich części, których użytkowanie rozpoczęto przed ich ostatecznym wykończeniem po dniu 1 stycznia 2014 roku.
3.
Zwolnienie z podatku od nieruchomości trwa od dnia powstania obowiązku podatkowego stosownie do art. 6 ust. 2 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, przez okres prowadzenia działalności gospodarczej nie dłużej jednak niż 2 lata.
4.
Zwolnieniu z podatku od nieruchomości na podstawie niniejszej uchwały nie podlegają:
1)
budynki lub ich części o powierzchni ponad 500 m², przeznaczone na działalność handlową detaliczną spożywczą i spożywczo-przemysłową, łącznie z powierzchnią magazynową, związaną z tą działalnością,
2)
budynki lub ich części zajęte na stacje paliw,
3)
budynki lub ich części związane z działalnością instytucji bankowych i instytucji finansowych,
4)
budynki lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej przez inne podmioty niż podatnik, na podstawie umowy: kupna-sprzedaży, dzierżawy, najmu, podnajmu, użyczenia, leasingu.
§ 2
1.
Zwolnienie, o którym mowa w § 1 stanowi pomoc de minimis a jej udzielenie następuje na warunkach i zasadach określonych na mocy Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r., w sprawie stosowania art.107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 352/1 z 24.12.2013 r.).
2.
Pomoc de minimis na podstawie niniejszej uchwały może być udzielona wyłącznie przedsiębiorcom, dla których wartość pomocy de minimis łącznie z wartością innej pomocy de minimis uzyskanej przez danego przedsiębiorcę w różnych formach i z różnych źródeł w okresie trzech kolejnych lat podatkowych, wliczając rok udzielenia pomocy, nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200.000 euro brutto.
3.
Całkowita wartość pomocy de minimis przyznanej jednemu podmiotowi gospodarczemu działającemu w zakresie drogowego transportu towarów przez okres trzech lat podatkowych nie może przekroczyć równowartości 100.000 euro brutto.
§ 3
1.
Warunkiem nabycia prawa do zwolnienia jest złożenie:
1)
dokumentów, o których mowa w art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r., o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r., nr 59, poz. 404 ze zm.), tj.:
a)
wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczeń o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczeń o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
b)
informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r., w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r., nr 53, poz. 311), wraz z formularzem stanowiącym załącznik do ww. rozporządzenia.
2)
wniosku o udzielenie zwolnienia,
3)
dokumentów potwierdzających budowę lub rozbudowę budynku oraz dokument przekazania budynku do użytkowania.
2.
Zwolnienia udziela się od pierwszego dnia miesiąca, w którym złożono wniosek.
3.
Organ podatkowy w ramach czynności wyjaśniających może żądać od podatnika innych dokumentów i informacji nie wymienionych w niniejszej uchwale.
4.
Podatnik, który skorzystał ze zwolnienia z podatku od nieruchomości zobowiązany jest do prowadzenia działalności gospodarczej w przedmiotowej nieruchomości (bez zmniejszenia podstawy opodatkowania objętej zwolnieniem) przez następne 3 lata po zakończeniu okresu zwolnienia.
5.
W przypadku utraty warunków uprawniających do zwolnienia, podatnik jest zobowiązany powiadomić o tym pisemnie organ podatkowy w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności powodujących utratę prawa do zwolnienia.
6.
Podatnik, który wprowadził w błąd organ podatkowy, co do spełnienia warunków, uprawniających do uzyskania zwolnienia, traci prawo do zwolnienia za cały okres przez jaki korzystał z tego zwolnienia.
§ 4
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Mrągowo.
§ 5
Uchwała obowiązuje do dnia 31 grudnia 2020 r., z tym, że prawa do zwolnienia nabyte w czasie obowiazywania uchwały, trwają przez czas w niej przewidziany.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.