Wersja obowiązująca z dnia
przyjęcia Rocznego Programu Współpracy Gminy Miasto Mrągowo z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2015.
Informacje dodatkowe:
Na podstawie art. 5 a ust. 1 i ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 1118), Rada Miejska w Mrągowie
uchwala, co następuje:
§ 1. Uchwala się Roczny Program Współpracy Gminy Miasto Mrągowo z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2015, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Mrągowo.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Roczny Program Współpracy Gminy Miasto Mrągowo z organizacjami pozarządowymi
oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2015
§ 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Ilekroć w programie jest mowa o:
a/ ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 1118),
b/ Mieście – rozumie się przez to Gminę Miasto Mrągowo,
c/ Burmistrzu – rozumie się przez to Burmistrza Miasta Mrągowo,
d/ organizacjach – rozumie się przez to organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy,
e/ mieszkańcach – rozumie się przez to mieszkańców miasta Mrągowa,
e/ programie – rozumie się przez to Roczny Program Współpracy Gminy Miasto Mrągowo
z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2015,
f/ dotacji – rozumie się przez to dotacje w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e) oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2013 poz.885 z późn. zm.).
g/ konkursie – rozumie się przez to otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2
i w art. 13 ustawy.
§ 2.
CELE PROGRAMU
1. Celem głównym programu jest rozwijanie współpracy Miasta z organizacjami.
2. Cele szczegółowe:
a/ podnoszenie skuteczności i efektywności realizacji zadań publicznych;
b/ realizację zadań publicznych określonych w ustawie, o których mowa w § 5 ust. 1;
c/ wzmocnienie pozycji organizacji i zapewnienie im równych z innymi podmiotami szans
w realizacji zadań publicznych;
d/ wspieranie rozwoju organizacji;
e/ prowadzenie nowatorskich i efektywnych działań na rzecz mieszkańców oraz tworzenie systemowych rozwiązań dla ważnych problemów społecznych;
f/ uzupełnienie działań Miasta w zakresie nieobjętym przez struktury samorządowe;
g/ wzmocnienie wpływu organizacji na proces tworzenia i realizacji polityk publicznych;
h/ zwiększenie aktywności organizacji w wykorzystaniu środków pozabudżetowych na rzecz mieszkańców;
i/ przygotowanie i realizację projektów partnerskich zgodnie z art. 28a ustawy z dnia
6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712, z późn. zm.);
j/ zwiększenie świadomości korzyści z partnerskiej współpracy między jednostkami samorządu terytorialnego i organizacjami;
k/ włączenie organizacji w proces budowania pozytywnego wizerunku Miasta oraz marki „SPORT ZMIENIA MRĄGOWO”.
3. Realizacja programu przyczynia się do rozwoju społeczeństwa obywatelskiego
i społeczności lokalnych.
§ 3.
ZASADY I ZAKRES PRZEDMIOTOWY WSPÓŁPRACY
1. Współpraca Miasta z organizacjami realizowana jest w oparciu o zasadę pomocniczości, suwerenności, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności.
a/ zasada pomocniczości - dążenie do poszerzania zakresu zadań zlecanych organizacjom oraz wspieranie działania organizacji w zakresie, jaki jest niezbędny do efektywnej realizacji podejmowanych przez nie zadań publicznych,
b/ zasada suwerenności stron: zagwarantowanie niezależności, równości oraz autonomii podmiotów realizujących program, w granicach przyznanych przez prawo,
c/ zasada partnerstwa: oznacza, iż strony podejmują współpracę w identyfikowaniu
i definiowaniu problemów i zadań, współdecydowaniu o alokacji środków na ich realizację, wypracowywaniu najlepszych sposobów ich realizacji traktując się wzajemnie jako podmioty równoprawne w tych procesach,
d/ zasada efektywności: polega na wspólnym dążeniu do osiągnięcia najlepszych efektów
w realizacji zadań publicznych,
e/zasada uczciwej konkurencji oraz zasada jawności polegają na kształtowaniu przejrzystych zasad współpracy, opartych na równych i jawnych kryteriach wyboru realizatora zadania publicznego oraz na zapewnieniu równego, szerokiego dostępu do informacji.
2. Zakres współpracy może obejmować w szczególności sferę zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt. 1-20 i 22-23 ustawy.
3. Podmiotami realizującymi postanowienia programu w zakresie współpracy Miasta
z organizacjami pozarządowymi są w szczególności:
a/ Rada Miejska w Mrągowie,
b/ Burmistrz,
c/ Referat Edukacji, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej,
d/ Referat Strategii, Rozwoju, Promocji i Integracji Europejskiej,
e/ Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami,
f/ Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego, Spraw Obronnych, Obrony Cywilnej oraz Ochrony Informacji Niejawnych,
g/ Rada Sportu,
h/ organizacje pozarządowe posiadające siedzibę w Mrągowie lub działające na rzecz mieszkańców Miasta.
§ 4.
FORMY WSPÓŁPRACY
1.Współpraca Miasta z organizacjami może mieć charakter pozafinansowy i finansowy.
2. Pozafinansowe formy współpracy:
a/ wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności,
b/ konsultowanie projektów aktów normatywnych dotyczących trzeciego sektora,
c/ konsultowanie projektów aktów normatywnych dotyczących sfery zadań publicznych pożytku publicznego z Radą Działalności Pożytku Publicznego, o ile zostanie powołana,
d/ prowadzenie wspólnych programów i inicjatyw służących społeczności lokalnej,
e/ udostępnianie pomieszczeń na potrzeby realizacji zadań trzeciego sektora,
f/ popularyzacji działalności organizacji w mediach, oraz na stronie internetowej www.mragowo.pl i www.sportzmieniamragowo.pl ,
g/ prowadzenie i aktualizowanie elektronicznej „Bazy organizacji pozarządowych działających na terenie Miasta” na stronie internetowej miasta, utworzonej na podstawie wypełnionych przez te organizacje druków zgody na umieszczenie ich w bazie,
h/ promocja Miasta,
i/ promocja marki ,,SPORT ZMIENIA MRĄGOWO”,
j/ udzielanie rekomendacji organizacjom współpracującym z miastem, które ubiegają się
o dofinansowanie z innych źródeł.
k/ współdziałania w pozyskiwaniu środków finansowych z innych źródeł zewnętrznych,
w tym z funduszy Unii Europejskiej
l/ pomocy w nawiązywaniu kontaktów międzynarodowych,
m/ wspierania wolontariatu jako czynnika rozwoju społeczeństwa obywatelskiego.
3. Finansowe formy współpracy polegają na zlecaniu realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ust.1, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm).
4. Istnieją dwie formy zlecania realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym:
a/ powierzania realizacji zadania publicznego poprzez udzielenie dotacji na sfinansowanie jego realizacji;
b/ wspierania realizacji zadania publicznego poprzez udzielenie dotacji na dofinansowanie jego realizacji;
c/ oddania w najem na preferencyjnych warunkach należących do Miasta lokali użytkowych d/ dzierżawy na preferencyjnych warunkach należących do Miasta nieruchomości na potrzeby realizacji zadań na rzecz mieszkańców.
5. Miasto może zawierać umowy partnerskie z organizacjami w celu wspólnej realizacji projektów finansowanych ze środków pozabudżetowych, z uwzględnieniem trybu wyboru partnera, o którym mowa w art. 28a ust. 4 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712, z późn. zm.).
§ 5.
PRIORYTETOWE ZADANIA PUBLICZNE
1. Wskazane w programie zadania priorytetowe oznaczają zadania Miasta uznane za ważne dla społeczności lokalnej, i które z uwagi na ich doniosłość, powinny być w pierwszej kolejności wsparte środkami publicznymi, w trybie określonym przepisami prawa.
2. Za zadania priorytetowe w 2015 r., które mogą być realizowane wspólnie z organizacjami, uznaje się:
a/ Ochronę ludności, w tym zapewnienie bezpieczeństwa ludności na akwenach wodnych i terenach przywodnych Miasta poprzez prowadzenie działalności ratowniczej.
b/ Przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym, w tym :
- działania w zakresie profilaktyki problemów alkoholowych i innych uzależnień oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
- wspieranie działań na rzecz osób, rodzin i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym, poprzez działania edukacyjne, organizację wypoczynku letniego i zimowego oraz imprez profilaktycznych.
c/ Ochronę i promocję zdrowia, w tym zapobieganie chorobom społecznym, propagowanie zdrowego stylu życia oraz szkolenia w zakresie pomocy przedlekarskiej skierowane do mieszkańców.
d/ Pomoc społeczną, w tym działania niosące pomoc osobom chorym, starszym i niepełnosprawnym (mieszkańcom Miasta) w miejscu zamieszkania tych osób, poprzez świadczenie bezpłatnych usług opiekuńczo-pielęgniarskich.
e/ Edukacyjną Opiekę Wychowawczą, w tym działania rozwijające uzdolnienia dzieci i młodzieży z terenu Miasta poprzez edukację wokalno – muzyczno – taneczną.
f/ Promocję i organizację wolontariatu, w tym organizacja szkoleń, seminariów, prelekcji, wykładów, konferencji.
g/ Ekologię oraz ochronę dziedzictwa przyrodniczego, w tym działania związane z edukacją ekologiczną skierowane do mieszkańców Miasta.
h/ Kulturę, sztukę i ochronę dziedzictwa narodowego, w tym podtrzymywanie tradycji narodowych, pielęgnowanie polskości oraz rozwój świadomości narodowej, obywatelskiej, kulturowej, poprzez organizacje wydarzeń artystycznych i przedsięwzięć skierowanych do mieszkańców Miasta.
i/ Działalność wspomagająca rozwój społeczności lokalnej, poprzez edukację i zaspakajanie zainteresowań kulturalnych mieszkańców.
j/ Tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi sportu na terenie Miasta, w tym :
- wspieranie działalności klubów sportowych, działających na terenie Miasta,
w zakresie realizacji szkolenia sportowego oraz uczestnictwa w zorganizowanej rywalizacji sportowej organizowanej przez właściwe związki sportowe,
- upowszechnianie sportu wśród mieszkańców Miasta ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży, poprzez organizację lub uczestniczenie w imprezach, zawodach oraz zajęciach sportowych.
k/ Promocja Miasta, w tym promocja i popularyzacja Miasta w kraju i za granicą, rozwijanie współpracy międzynarodowej i kontaktów między społecznościami, również poprzez działania sportowe.
l/ Upowszechnianie regrantingu – przekazywanie dotacji dla operatorów wyłonionych
w konkursie, realizujących działania z zakresu wymienionego w ust. 2 lit. a-k.
§ 6.
OKRES REALIZACJI PROGRAMU
Roczny Program Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2015 r., obowiązuje od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r.
§ 7.
SPOSÓB REALIZACJI PROGRAMU
1. Realizacja zadania publicznego odbywa się w trybie otwartego konkursu ofert, chyba, że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecania.
2. Burmistrz może zlecić realizację zadania publicznego w inny sposób niż w trybie otwartego konkursu ofert, zgodnie z art. 11 ust.4 ustawy.
3. Otwarty konkurs ofert dla określonego zadania ogłasza Burmistrz, przy czym termin składania ofert nie może być krótszy niż 21 dni od dnia ukazania się ogłoszenia o konkursie.
4. Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych może nastąpić
na podstawie projektu uchwały budżetowej na rok 2015.
5. Ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informacje o:
a/ rodzaju zadania,
b/ wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania,
c/ zasadach przyznawania dotacji,
d/ terminach i warunkach realizacji zadania,
e/ terminie składania ofert,
f/ trybie i kryteriach stosowanych przy wyborze ofert oraz terminie dokonania wyboru ofert,
g/ zrealizowanych przez Miasto w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym oraz podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy.
6. Otwarty konkurs ofert ogłasza się:
a/ w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta,
b/ w siedzibie Urzędu Miejskiego na tablicy ogłoszeń,
c/ na stronie internetowej Miasta ,
d/ w zależności od rodzaju zadania publicznego można również zamieścić w dzienniku lub tygodniku o zasięgu ogólnopolskim, regionalnym lub lokalnym.
7. Na wniosek, stanowiący ofertę organizacji lub innego podmiotu wymienionego w art. 3 ust. 3 ustawy, Miasto może zlecić wykonanie realizacji zadania publicznego o charakterze lokalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert, na zasadach określonych w ustawie.
8. W sytuacjach wyjątkowych i losowych określonych w art. 11 a ustawy realizacja zadania publicznego może nastąpić z pominięciem otwartego konkursu ofert.
9. Wzory dokumentów związanych z realizacją programu współpracy Miasta z podmiotami programu, określają odrębne przepisy prawa.
§ 8.
WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU
Wysokość środków przeznaczona na realizację programu zostanie określona w budżecie Miasta na rok 2015. W propozycjach do projektu budżetu przeznaczono na ten cel kwotę 400 000 zł Środki mogą w ciągu roku budżetowego zostać zwiększone lub zmniejszone w zależności od sytuacji finansowej Miasta i nie powoduje to potrzeby zmiany Programu.
§ 9.
SPOSÓB OCENY REALIZACJI PROGRAMU
1. Wskaźnikiem efektywności realizacji programu współpracy są w szczególności informacje dotyczące:
a/ liczby organizacji pozarządowych, podejmujących działania publiczne na rzecz lokalnej społeczności we współpracy z Miastem,
b/ liczby osób, które były adresatami zadań realizowanych we współpracy z Miastem,
c/ wysokość środków finansowych przeznaczonych z budżetu Miasta na realizację tych zadań,
d/ liczby wspólnych przedsięwzięć podejmowanych przez organizacje pozarządowe
i Miasto.
2. Bieżącym monitoringiem w zakresie realizacji zadań programu współpracy oraz kontrolę merytoryczną i finansową realizacji zadań publicznych przez podmioty programu, zajmują się stosownie do zlecanych zadań publicznych, odpowiednie referaty Urzędu Miejskiego
w Mrągowie.
3. Organizacje mogą zgłaszać swoje uwagi, wnioski i propozycje, dotyczące realizacji programu w trakcie przeprowadzanych konsultacji lub do osób wyznaczonych do kontaktu
z organizacjami.
4. Uzyskiwane w czasie realizacji programu współpracy informacje, uwagi, wnioski
i propozycje, dotyczące realizowanych projektów, będą wykorzystywane do usprawnienia bieżącej i przyszłej współpracy Miasta z organizacjami.
5. W terminie do 30 kwietnia 2016 roku zostanie przedłożone Radzie Miejskiej w Mrągowie sprawozdanie z realizacji programu współpracy Miasta z podmiotami programu za poprzedni rok budżetowy, które sporządza Referat Strategii, Rozwoju, Promocji i Integracji Europejskiej, na podstawie informacji przekazanych z referatów merytorycznie odpowiedzialnych za realizację zadań publicznych.
6. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 5 dodatkowo zamieszcza się na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Mrągowie oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu.
§ 10.
SPOSÓB TWORZENIA PROGRAMU ORAZ PRZEBIEG KONSULTACJI
Projekt programu współpracy był konsultowany z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy, funkcjonującymi na terenie Miasta,
w sposób określony w Uchwale Nr LI/1 Rady Miejskiej w Mrągowie z dnia 30 września 2010 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji. W wyniku konsultacji do Urzędu Miejskiego w Mrągowie nie wpłynęły wnioski organizacji pozarządowych ani podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności publicznej i o wolontariacie, odnośnie konsultowanego projektu uchwały Rady Miejskiej w Mrągowie.
§ 11.
TRYB POWOŁYWANIA I ZASADY DZIAŁANIA KOMISJI KONKURSOWYCH
DO OPINIOWANIA OFERT W OTWARTYCH KONKURSACH OFERT
1. Komisja konkursowa i jej przewodniczący powoływani są przez Burmistrza, w celu opiniowania złożonych ofert.
2. W skład komisji konkursowej wchodzi :
a/ dwóch przedstawicieli Burmistrza,
b/dwóch przedstawicieli reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3. ust. 3 ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie, z wyłączeniem osób reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, biorące udział w konkursie.
3. W skład komisji mogą również zasiadać, z głosem doradczym, osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
4. Do członków komisji konkursowej, biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 2672 z późn. zm.) dotyczące wyłączenia pracownika.
5. Komunikat o możliwości zgłaszania do komisji konkursowej osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3. ust. 3 ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie, zostanie zamieszczony na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Mrągowie, tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Mrągowie oraz Biuletynie Informacji Publicznej.
6. Zgłoszenia osób będzie można dokonywać pisemnie w terminie 7 dni od dnia ukazania się komunikatu, o którym mowa w pkt 5.
7. Osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o pożytku publicznym, powinny posiadać pisemne upoważnienie do reprezentacji organizacji (kserokopię dokumentu należy dołączyć do zgłoszenia).
8. W przypadku większej ilości chętnych osób, do składu komisji wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3. ust. 3 ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie, wyboru dokona Burmistrz, biorąc pod uwagę przede wszystkim cele statutowe organizacji, która zgłosiła kandydata do pracy komisji konkursowej.
9. W przypadku braku chętnych osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3. ust. 3 ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie bądź osoby te będą podlegały wyłączeniu zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, komisja konkursowa zostanie powołana zgodnie z zapisami ustawy obowiązującymi na dzień powołania komisji, przy czym nie może ona wówczas składać się z mniej niż trzech osób.
10. Co najmniej dwóch pracowników Burmistrza dokonuje oceny formalnej złożonych ofert.
11. Ocena formalna odbywa się na Karcie Oceny Formalnej Oferty, której wzór określi Burmistrz.
12. Komisja konkursowa przy ocenie ofert pod względem merytorycznym:
a/ ocenia możliwość realizacji zadania publicznego przez podmiot, który złożył ofertę,
b/ ocenia przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
c/ocenia proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja będzie realizować zadanie publiczne,
d/uwzględnia zadeklarowany udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
e/ uwzględnia planowany przez organizację wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków,
f/ uwzględnia analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji, które w latach poprzednich, realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
13. Ocena może być dokonana, przede wszystkim w przypadku złożenia więcej niż jednej oferty na jedno zadanie publiczne, na Karcie Oceny Merytorycznej Ofert, której wzór określi Burmistrz.
14. Komisja konkursowa pracuje na posiedzeniach w składzie co najmniej 3 osób.
15. Oferty są udostępniane członkom komisji przed posiedzeniem tej komisji, w terminie umożliwiającym rzetelne zapoznanie się z nimi.
16. Pracami komisji kieruje przewodniczący, którego wskazuje Burmistrz. W przypadku nieobecności przewodniczącego komisji przewodniczy osoba pisemnie upoważniona przez Burmistrza.
17. Do zadań przewodniczącego komisji konkursowej należy w szczególności :
a/ ustalenie terminów posiedzeń komisji konkursowej,
b/ organizowanie prac komisji konkursowej,
c/ występowanie do oferentów w celu uzyskania dodatkowych wyjaśnień, uzupełnień, itp. dotyczących złożonej oferty.
18. Członkowie komisji konkursowej z tytułu pracy w komisji nie otrzymują dodatkowego wynagrodzenia.
19. Komisja konkursowa wydaje opinię zwykłą większością głosów w jednym głosowaniu jawnym. W przypadku równej liczby głosów „za przyznaniem” i „przeciw przyznaniu” dotacji, głos decydujący ma przewodniczący.
20. Z posiedzenia komisji konkursowej sporządza się protokół, zawierający rekomendacje komisji konkursowej, co do wyboru ofert. Protokół jest niezwłocznie przedstawiany Burmistrzowi.
21. Praca komisji powinna być zakończona w terminie 30 dni kalendarzowych, licząc od dnia pierwszego posiedzenia. W uzasadnionych przypadkach termin ten może ulec przedłużeniu.
22. Decyzję o wyborze oferty i o udzieleniu dotacji ostatecznie podejmuje Burmistrz.
23. Od decyzji Burmistrza w sprawie wyboru ofert i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
24. Każdy może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty, na zasadach określonych w ustawie.
25. Wyniki przeprowadzonej procedury konkursowej, zawierające wykaz podmiotów oraz zleconych zadań, na które przyznano dotacje i kwoty tych dotacji, zostaną niezwłocznie podane do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego
w Mrągowie, poprzez umieszczenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Mrągowie oraz na stronie internetowej Miasta.
26. Podpisanie umów z podmiotami nastąpi po rozstrzygnięciu konkursu ofert, w terminie uzgodnionym przez strony.
§ 12.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Uchwalony Program podaje się do wiadomości poprzez zamieszczenie go na stronie internetowej www.mragowo.pl w Biuletynie Informacji Publicznej oraz informację na tablicy ogłoszeń.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Programie zastosowanie mają zapisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 1118).
Sporządziła:
NK/DKD/AJ