uchwalenia budżetu Gminy Miasto Mrągowo na rok 2012
Informacje dodatkowe:
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c), d) i lit. i) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 67 731 617 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 i 1a, z tego: dochody bieżące w wysokości 52 560 035 zł, dochody majątkowe w wysokości 15 171 582 zł.
§ 2
1.
Wydatki budżetu gminy w wysokości 75 518 731 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 i 2a, z tego: wydatki bieżące w wysokości 52 148 367 zł, wydatki majątkowe w wysokości 23 370 364 zł.
2.
Wydatki inwestycyjne w 2012 roku w wysokości 23 114 364 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6 i nr 6a.
3.
Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 19 182 580 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
4.
Dochody i wydatki związane z realizacją:- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 4,- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 3
Deficyt budżetu gminy w wysokości 7 787 114 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:1) kredytów w kwocie 7 773 865 zł,2) wolnymi środkami w kwocie 13 249 zł.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 9 523 865 zł, rozchody w wysokości 1 736 751 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek, zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 3 000 000 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 7 773 865 zł,
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 450 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 420 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 30 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.):
1) dochody w wysokości 126 000 zł,
2) wydatki w wysokości 126 000 zł
§ 8
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8.
§ 9
1. Plan dochodów rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych: dochody – 641 365 zł; wydatki – 641 365 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 10
1. Rezerwa ogólna wynosi 500 000 zł.
2. Rezerwa celowa wynosi 235 780 zł, z przeznaczeniem na:- remonty placówek oświatowych 50 000 zł- zarządzanie kryzysowe 140 000 zł- odprawę emerytalną pracownika administracji 45 780 zł.
§ 11
1. Upoważnia się Burmistrza Miasta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:
1) finansowanie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
3) finansowanie wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne ujęte, w ramach przedsięwzięć, w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
2. Ponadto upoważnia się Burmistrza Miasta do:
1) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym Miasta do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, polegających na przeniesieniu w ramach jednego działu: a/ wydatków bieżących między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji wydatków, w zakresie środków na wynagrodzenia i składek od nich należnych z zastrzeżeniem, że przeniesienia nie mogą zwiększać planowanych wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy, b/ wydatków majątkowych między zadaniami inwestycyjnymi w ramach rozdziału,
3) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie rachunku dochodów jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych,
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Miasta.
5) zaciągania zobowiązań: a/ na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku Nr 6. b/ z tytułu umów, których realizacja w roku następnym /2013/ jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Miasta i termin zapłaty upływa w 2014 roku.
§ 12
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.