Wersja obowiązująca z dnia
zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Miasto Mrągowo za pierwsze półrocze
Informacje dodatkowe:
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 266, ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2009r. Nr 157, poz. 1240) Rada Miejska w Mrągowie
uchwala, co następuje:
§ 1
1. Burmistrz Miasta Mrągowo przedstawia Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej:
1) informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy Miasto Mrągowo za pierwsze półrocze, w zakresie:
a) planu i wykonania dochodów w nie mniejszej szczegółowości niż dział i źródło pochodzenia dochodów,
b) planu i wykonania wydatków w nie mniejszej szczegółowości niż dział, z wyodrębnieniem:
- wydatków bieżących, w tym wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń oraz wydatków na obsługę długu,
- wydatków majątkowych,
c) planowanej i wykonanej kwoty deficytu lub nadwyżki budżetu Miasta,
d) planowanych i wykonanych przychodów i rozchodów budżetu Miasta,
e) realizacji wydzielonych rachunków dochodów w jednostkach budżetowych,
f) realizacji poszczególnych wydatków inwestycyjnych,
g) realizacji wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej,
h) planu i wykonania dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami,
i) planu i wykonania dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,
j) planu i wykonania udzielonych dotacji z budżetu Miasta,
k) dochodów planowanych i wykonanych z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki (planowane i wykonane) na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
2)informację o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej, w tym
o przebiegu realizacji zawartych w niej przedsięwzięć, zawierającą w
szczególności:
a) objaśnienia w formie opisowej o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej,
b) informację o przebiegu realizacji przedsięwzięć, o których mowa w art. 226 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych w formie tabelarycznej w układzie planu i wykonania.
2. Dodatkowo zakres ustalony w § 1 pkt. 1, ppkt. a), b), e), h), zawiera dane w formie tabelarycznej, stanowiące załączniki do części opisowej:
a) Nr 1 — plan i wykonanie dochodów,
b) Nr 2 — plan i wykonanie wydatków,
c) Nr 3 — plan i wykonanie dochodów i wydatków wydzielonych rachunków dochodów w jednostkach budżetowych,
d) Nr 4 - plan i wykonanie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami.
3. W wykazie poszczególnych zadań inwestycyjnych określa się:
a) dział, rozdział oraz nazwę zadania inwestycyjnego,
b) termin rozpoczęcia i zakończenia,
c) planowaną wartość inwestycji,
d) poniesione nakłady w roku budżetowym i w latach poprzednich,
e) stopień zaawansowania realizacji inwestycji.
§ 2
Poza informacją, o której mowa w § 1, Burmistrz Miasta przedstawia także informację o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze samorządowej instytucji kultury, uwzględniającą w szczegółowości stan należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.
§ 3
Informacja opisowa, o której mowa w § 1 pkt. 1, winna zawierać omówienie:
1) wykonania dochodów z uzasadnieniem pozycji, w których wskaźnik wykonania znacząco odbiega od wskaźnika upływu czasu oraz kwoty z tytułu skutków obniżenia górnych stawek podatków, obliczone za dany okres sprawozdawczy, skutków udzielonych ulg i umorzeń,
2) wykonania poszczególnych wydatków z uzasadnieniem pozycji, w których wskaźnik wykonania znacząco odbiega od wskaźnika upływu czasu, ze wskazaniem na ewentualne zagrożenia pełnej realizacji zadań,
3) przyczyn wystąpienia deficytu budżetu Miasta, ze wskazaniem źródła jego pokrycia,
4) wysokości zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz kwoty dokonanych spłat kredytów i pożyczek,
5) wydatkowania środków w formie dotacji z uwzględnieniem:
a) jakim podmiotom zostały przekazane dotacje,
b) na jaki cel,
c) w jakiej wysokości.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Mrągowa.
§ 5
Traci moc uchwała Nr XLII/1/2006 Rady Miejskiej w Mrągowie z dnia 29 czerwca 2006 roku w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Miasto Mrągowo za pierwsze półrocze.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób
zwyczajowo przyjęty.
uchwala, co następuje:
§ 1
1. Burmistrz Miasta Mrągowo przedstawia Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej:
1) informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy Miasto Mrągowo za pierwsze półrocze, w zakresie:
a) planu i wykonania dochodów w nie mniejszej szczegółowości niż dział i źródło pochodzenia dochodów,
b) planu i wykonania wydatków w nie mniejszej szczegółowości niż dział, z wyodrębnieniem:
- wydatków bieżących, w tym wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń oraz wydatków na obsługę długu,
- wydatków majątkowych,
c) planowanej i wykonanej kwoty deficytu lub nadwyżki budżetu Miasta,
d) planowanych i wykonanych przychodów i rozchodów budżetu Miasta,
e) realizacji wydzielonych rachunków dochodów w jednostkach budżetowych,
f) realizacji poszczególnych wydatków inwestycyjnych,
g) realizacji wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej,
h) planu i wykonania dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami,
i) planu i wykonania dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,
j) planu i wykonania udzielonych dotacji z budżetu Miasta,
k) dochodów planowanych i wykonanych z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki (planowane i wykonane) na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
2)informację o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej, w tym
o przebiegu realizacji zawartych w niej przedsięwzięć, zawierającą w
szczególności:
a) objaśnienia w formie opisowej o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej,
b) informację o przebiegu realizacji przedsięwzięć, o których mowa w art. 226 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych w formie tabelarycznej w układzie planu i wykonania.
2. Dodatkowo zakres ustalony w § 1 pkt. 1, ppkt. a), b), e), h), zawiera dane w formie tabelarycznej, stanowiące załączniki do części opisowej:
a) Nr 1 — plan i wykonanie dochodów,
b) Nr 2 — plan i wykonanie wydatków,
c) Nr 3 — plan i wykonanie dochodów i wydatków wydzielonych rachunków dochodów w jednostkach budżetowych,
d) Nr 4 - plan i wykonanie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami.
3. W wykazie poszczególnych zadań inwestycyjnych określa się:
a) dział, rozdział oraz nazwę zadania inwestycyjnego,
b) termin rozpoczęcia i zakończenia,
c) planowaną wartość inwestycji,
d) poniesione nakłady w roku budżetowym i w latach poprzednich,
e) stopień zaawansowania realizacji inwestycji.
§ 2
Poza informacją, o której mowa w § 1, Burmistrz Miasta przedstawia także informację o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze samorządowej instytucji kultury, uwzględniającą w szczegółowości stan należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.
§ 3
Informacja opisowa, o której mowa w § 1 pkt. 1, winna zawierać omówienie:
1) wykonania dochodów z uzasadnieniem pozycji, w których wskaźnik wykonania znacząco odbiega od wskaźnika upływu czasu oraz kwoty z tytułu skutków obniżenia górnych stawek podatków, obliczone za dany okres sprawozdawczy, skutków udzielonych ulg i umorzeń,
2) wykonania poszczególnych wydatków z uzasadnieniem pozycji, w których wskaźnik wykonania znacząco odbiega od wskaźnika upływu czasu, ze wskazaniem na ewentualne zagrożenia pełnej realizacji zadań,
3) przyczyn wystąpienia deficytu budżetu Miasta, ze wskazaniem źródła jego pokrycia,
4) wysokości zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz kwoty dokonanych spłat kredytów i pożyczek,
5) wydatkowania środków w formie dotacji z uwzględnieniem:
a) jakim podmiotom zostały przekazane dotacje,
b) na jaki cel,
c) w jakiej wysokości.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Mrągowa.
§ 5
Traci moc uchwała Nr XLII/1/2006 Rady Miejskiej w Mrągowie z dnia 29 czerwca 2006 roku w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Miasto Mrągowo za pierwsze półrocze.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób
zwyczajowo przyjęty.