Wersja obowiązująca z dnia

uchwalenie budżetu Gminy Miasto Mrągowo na rok 2011

Informacje dodatkowe:

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c), d) i lit. i) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236,
art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę
o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.).

Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości 69 646 214 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 49 081 379 zł,
dochody majątkowe w wysokości 20 564 835 zł.
§ 2

1.Wydatki budżetu gminy w wysokości 79 658 272 zł, zgodnie z załącznikiem
nr 2.
z tego: wydatki bieżące w wysokości 49 057 001 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 30 601 271 zł.
2.Wydatki inwestycyjne w 2011 roku w wysokości 30 208 193 zł., zgodnie
z załącznikiem nr 6 i nr 6a.
3.Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 19 100 715 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
4.Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 4,
- zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 5a,
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 5.


§ 3

1.Deficyt budżetu gminy w wysokości 10 012 058 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) kredytów w kwocie 8 225 805 zł,
2) pożyczek w kwocie 1 436 253 zł,
3) nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie – 350 000 zł.

§ 4
Przychody budżetu w wysokości 10 512 058 zł, rozchody w wysokości 500 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 5

Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek, zaciąganych na:
1)finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 3 000 000 zł,
2)finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 9 662 058 zł,

§ 6

1.Ustala się dochody w kwocie 470 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 440 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2.Ustala się wydatki w kwocie 30 000 zł na realizację zadań określonych
w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 7

Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402
ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.):
1)dochody w wysokości 126 000 zł,
2) wydatki w wysokości 126 000 zł
§ 8
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8.


§ 9

2. Plan dochodów rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty
i wydatków nimi finansowanych: dochody – 451 783 zł; wydatki – 451 783 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 10
1.Rezerwa ogólna wynosi 300 000 zł.
2.Rezerwa celowa wynosi 184 650 zł,
z przeznaczeniem na:
- remonty placówek oświatowych - 50 000 zł
- zarządzanie kryzysowe - 134 650 zł,

§ 11
1. Upoważnia się Burmistrza Miasta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:
1)finansowanie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu
jednostki samorządu terytorialnego,
2)finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu
terytorialnego,
3)finansowanie wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne ujęte, w ramach przedsięwzięć, w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
2. Ponadto upoważnia się Burmistrza Miasta do:
1) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym Miasta do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki
i z których wyni­kające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, polegających na przeniesieniu w ramach jednego działu:
a/ wydatków bieżących między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji wydatków, w zakresie środków na wynagrodzenia i składek od nich należnych z zastrzeżeniem, że przeniesienia nie mogą zwiększać planowanych wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy,
b/ wydatków majątkowych między zadaniami inwestycyjnymi w ramach rozdziału,
3) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie rachunku dochodów jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych,


4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych
bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Miasta.
5) zaciągania zobowiązań:
a/na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku Nr 6.
b/ z tytułu umów, których realizacja w roku następnym /2012/ jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Miasta i termin zapłaty upływa w 2013 roku.

§ 12
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 roku i podlega ogłoszeniu
w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

Załączniki

Załączniki