Wersja obowiązująca z dnia
utworzenia wydzielonych rachunków dochodów w jednostkach budżetowych Gminy Miasto Mrągowo, określenia źródeł dochodów i wydatków nimi finansowanych.
Informacje dodatkowe:
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 223 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), Rada Miejska w Mrągowie
uchwala, co następuje
§ 1.
Tworzy się wyodrębnione rachunki dla następujących jednostek budżetowych:
1)Zespół Szkół Nr 1 w Mrągowie,
2)Zespół Szkół Nr 4 im. Generała Stefana „Grota” Roweckiego w Mrągowie,
3)Przedszkole Publiczne Nr 1 „Stokrotka” w Mrągowie,
4)Przedszkole Publiczne Nr 2 „Bajka” z Oddziałem Integracyjnym w Mrągowie.
§ 2.
Określa się źródła gromadzenia dochodów:
1)wpłaty za obiady wydawane w stołówkach szkolnych,
2)wpłaty ze sprzedaży surowców wtórnych,
3)ze spadków, zapisów i darowizn w postaci pieniężnej,
4)z odszkodowań i wpłat za utracone lub uszkodzone mienie,
5)odsetki od środków zgromadzonych na rachunku wyodrębnionym.
§ 3.
Określa się przeznaczenie dochodów określonych w § 2:
1)koszty zakupu surowca zużytego do sporządzania posiłków w stołówkach,
2)koszty zakupu drobnego sprzętu kuchennego,
3)koszty zakupu środków czystości,
4)koszty remontów i konserwacji sprzętu i urządzeń,
5)zakup pomocy dydaktycznych,
6)prowizje bankowe.
§ 4.
Dyrektorzy jednostek budżetowych, o których mowa w § 1, opracowują plany finansowe dochodów i wydatków nimi finansowanych i przedkładają Burmistrzowi Miasta w terminie umożliwiającym ujęcie planu w projekcie uchwały budżetowej, jednak nie później niż do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 5.
1.Burmistrz Miasta weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem zgodności źródeł dochodów i wydatków z uchwałą w sprawie utworzenia wydzielonych rachunków dochodów.
2. W przypadku stwierdzenia różnic wprowadza odpowiednie zmiany informując o ich dokonaniu dyrektorów jednostek, w terminie 7 dni od dnia otrzymania projektu planu finansowego.
§ 6.
Po przyjęciu uchwały budżetowej przez Radę Miejską, Burmistrz Miasta informuje dyrektorów jednostek o przyjętym planie finansowym.
§ 7.
Dyrektorzy jednostek, mogą dokonywać zmian w planie wydatków w granicach kwot określonych w planie finansowym nie powodujących zwiększenia lub zmniejszenia ogólnej kwoty dochodów i wydatków. O dokonanych zmianach dyrektorzy jednostek powiadamiają Burmistrza Miasta w terminie 7 dni od daty dokonania zmiany. W przypadku zwiększenia lub zmniejszenia planu finansowego dyrektorzy występują z wnioskiem do Burmistrza Miasta o dokonanie zmian w planie finansowym.
§ 8.
Z dniem 31 grudnia 2010 roku traci moc Uchwała Nr XLV/7/2006 Rady Miejskiej w Mrągowie z dnia 26 października 2006 roku w sprawie rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych Gminy Miasta Mrągowa.
§ 9.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Mrągowo.
§ 10.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje od dnia 1 stycznia 2011 roku.
uchwala, co następuje
§ 1.
Tworzy się wyodrębnione rachunki dla następujących jednostek budżetowych:
1)Zespół Szkół Nr 1 w Mrągowie,
2)Zespół Szkół Nr 4 im. Generała Stefana „Grota” Roweckiego w Mrągowie,
3)Przedszkole Publiczne Nr 1 „Stokrotka” w Mrągowie,
4)Przedszkole Publiczne Nr 2 „Bajka” z Oddziałem Integracyjnym w Mrągowie.
§ 2.
Określa się źródła gromadzenia dochodów:
1)wpłaty za obiady wydawane w stołówkach szkolnych,
2)wpłaty ze sprzedaży surowców wtórnych,
3)ze spadków, zapisów i darowizn w postaci pieniężnej,
4)z odszkodowań i wpłat za utracone lub uszkodzone mienie,
5)odsetki od środków zgromadzonych na rachunku wyodrębnionym.
§ 3.
Określa się przeznaczenie dochodów określonych w § 2:
1)koszty zakupu surowca zużytego do sporządzania posiłków w stołówkach,
2)koszty zakupu drobnego sprzętu kuchennego,
3)koszty zakupu środków czystości,
4)koszty remontów i konserwacji sprzętu i urządzeń,
5)zakup pomocy dydaktycznych,
6)prowizje bankowe.
§ 4.
Dyrektorzy jednostek budżetowych, o których mowa w § 1, opracowują plany finansowe dochodów i wydatków nimi finansowanych i przedkładają Burmistrzowi Miasta w terminie umożliwiającym ujęcie planu w projekcie uchwały budżetowej, jednak nie później niż do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 5.
1.Burmistrz Miasta weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem zgodności źródeł dochodów i wydatków z uchwałą w sprawie utworzenia wydzielonych rachunków dochodów.
2. W przypadku stwierdzenia różnic wprowadza odpowiednie zmiany informując o ich dokonaniu dyrektorów jednostek, w terminie 7 dni od dnia otrzymania projektu planu finansowego.
§ 6.
Po przyjęciu uchwały budżetowej przez Radę Miejską, Burmistrz Miasta informuje dyrektorów jednostek o przyjętym planie finansowym.
§ 7.
Dyrektorzy jednostek, mogą dokonywać zmian w planie wydatków w granicach kwot określonych w planie finansowym nie powodujących zwiększenia lub zmniejszenia ogólnej kwoty dochodów i wydatków. O dokonanych zmianach dyrektorzy jednostek powiadamiają Burmistrza Miasta w terminie 7 dni od daty dokonania zmiany. W przypadku zwiększenia lub zmniejszenia planu finansowego dyrektorzy występują z wnioskiem do Burmistrza Miasta o dokonanie zmian w planie finansowym.
§ 8.
Z dniem 31 grudnia 2010 roku traci moc Uchwała Nr XLV/7/2006 Rady Miejskiej w Mrągowie z dnia 26 października 2006 roku w sprawie rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych Gminy Miasta Mrągowa.
§ 9.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Mrągowo.
§ 10.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje od dnia 1 stycznia 2011 roku.