Wersja obowiązująca z dnia

Zasady postępowania o udzielenie zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro.

Informacje dodatkowe:

§ 1
Ustala się zasady postępowania o udzielenie zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro.
 
§ 2
Kierownicy referatów i pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach pracy Urzędu Miejskiego niezwłocznie po uchwaleniu budżetu Miasta przekazują do Referatu Obsługi Prawnej i Zamówień Publicznych plan zamówień na realizację robót budowlanych, dostaw
i usług.
§ 3
W planie zamówień wyszczególnione są: nazwa zadania, szacunkowa wartość w złotych (bez VAT), termin wykonania.
§ 4
Referat Obsługi Prawnej i Zamówień Publicznych dokonuje zsumowania dostaw i usług tego samego rodzaju oraz robót budowlanych. O ile w wyniku zsumowania stwierdzi, że wartość zadań umieszczonych w planie nie przekracza równowartości 14 000 euro przekazuje egzemplarz planu z adnotacją o treści: „Na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy nie stosuje się”.
§ 5
1.      W przypadku ustalenia, że wartość zamówienia realizowanego równocześnie przez inne referaty i samodzielne stanowiska pracy, przekracza równowartość 14 000 euro, referat Obsługi Prawnej i Zamówień Publicznych informuje o tym niezwłocznie zainteresowanych kierowników referatów i pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy w celu wspólnego wszczęcia procedury przewidzianej w prawie zamówień publicznych, zamieszczając stosowną informację na zwracanym referatowi planie zamówień.
2.      Zadania przewidziane w procedurze zamówień publicznych do wykonania przez referaty
i pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy wykonuje kierownik referatu wiodącego, wyznaczony pracownik tego referatu wraz z inspektorem do spraw zamówień publicznych.
§ 6
W przypadku zaistnienia w trakcie roku budżetowego, konieczności realizacji zadania nie umieszczonego w planie zamówień, o którym mowa w § 2, zainteresowany kierownik referatu lub pracownik zatrudniony na samodzielnym stanowisku pracy sporządza zmianę planu zamówień umieszczając zadanie w planie i zmianę tę przekazuje referatowi Obsługi Prawnej i Zamówień Publicznych celem ustalenia czy nie zachodzi konieczność uruchomienia procedury przewidzianej ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych. Ustalenia § 3 i § 4 stosuje się odpowiednio.
 
§ 7
Udzielenie zamówienia na roboty budowlane, dostawy bądź usługi powyżej 1 000 euro do kwoty 14 000 euro poprzedza się rozeznaniem rynku.
§ 8
1.      Rozeznanie rynku przeprowadza się w formie pisemnej (wystąpienie z zapytaniem do wykonawców na piśmie, poprzez e-mail lub fax).
2.      W przypadku zamówień publicznych współfinansowanych ze środków unijnych, należy przeprowadzić rozeznanie rynku w formie pisemnej, a ponadto:
a)      zapytania ofertowe wysłać do minimum trzech wykonawców,
b)      zapytanie ofertowe zamieścić w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta.
3.      Z rozeznania rynku należy sporządzić notatkę służbową (zał. nr 1).
 
§ 9
1.      W celu uniknięcia uzasadnionych wątpliwości, co do bezstronności prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, każdy pracownik zobowiązany jest do złożenia pisemnego oświadczenia (wg wzoru stanowiącego zał. Nr 2).
2.      W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w zał. Nr 2, pracownik będzie podlegał wykluczeniu z prowadzonego postępowania.
 
§ 10
Każdy Referat bądź samodzielne stanowisko pracy Urzędu Miejskiego realizujący zadanie objęte zamówieniami o wartości nie przekraczającej 14 000 euro prowadzi rejestr zamówień tych zadań (wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 3). 
 
§ 11
Kierownik referatu lub pracownik zatrudniony na samodzielnym stanowisku pracy
w Urzędzie Miejskim przedkłada Burmistrzowi Miasta do akceptacji zlecenia na wykonawstwo robót budowlanych, usług i dostaw, do wysokości kwoty określonej
w budżecie Miasta.
§ 12
1.      Umowę i fakturę po wpisaniu do rejestru zamówień, prowadzonych w poszczególnych referatach lub samodzielnych stanowiskach pracy należy przekazać do referatu Finansów
i Budżetu.
2.      Fakturę podpisuje pod względem merytorycznym upoważniony pracownik realizujący zadanie.
3.      Dokumentacja z przeprowadzonego zamówienia jest archiwizowana w komórce organizacyjnej Urzędu Miejskiego realizującej zadanie.
 
§ 13
Odpowiedzialnymi za przygotowanie każdego zadania są kierownicy referatów i pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach pracy.
 
§ 14
W przypadku nie dochowania należytej staranności w planowaniu i realizacji zamówień,
o których mowa w zarządzeniu i dopuszczenia do naruszenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych referat Obsługi Prawnej i Zamówień Publicznych zawiadamia o takim zdarzeniu Burmistrza Miasta w celu wszczęcia postępowania wyjaśniającego i ustalenia osób winnych zaniedbania.
§ 15
Traci moc Zarządzenie Nr 17/2007 Burmistrza Miasta Mrągowa z dnia 20 czerwca 2007 r.
w sprawie ustalenia zasad postępowania o zamówienia publiczne o wartości szacunkowej poniżej 14 000 euro.
§ 16
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta, który z jej treścią zapozna wszystkich pracowników Urzędu Miejskiego w Mrągowie.
 
§ 17
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia podpisania.
 
M.K.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Burmistrza                                                                                                      Miasta Nr 7/2010 , z dnia 23.02.2010 r.
 
Mrągowo, dnia .....................
 
NOTATKA SŁUŻBOWA
z przeprowadzonego rozeznania rynku
 
1. Pracownik przeprowadzający czynności: ................................................................................ zwrócił (a) się w formie ................................................... z pytaniem o cenę wykonania zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest:..................................................... .......................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
do następujących wykonawców:
1. ..................................................................
2. ..................................................................
3. ..................................................................
4. ..................................................................
2. W wyniku czego otrzymano .......... oferty. Zbiorcze zestawienie ofert stanowi załącznik nr......
3. Do oceny ofert stosowano następujące kryteria :
cena za realizację zamówienia                     - ......... %
 ................................................................. - ......... %
 ................................................................. - ......... %
4.      Ofertę nr. ......... pracownik wybrał jako najkorzystniejszą.
      Nazwa firmy : ................................................................................................................
      Adres : ...............................................................................................................
      Cena oferty : ......................................... złotych .
5. Uzasadnienie wyboru oferty jest następujące:
....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
6. Pracownik proponuje z wybranym wykonawcą zawrzeć umowę na warunkach określonych w ...................
7. Inne uwagi:
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
8. Na tym notatkę zakończono i podpisano :
...............................................
 
Pracownik zakończył pracę dnia ................................ o godzinie .....................
 
 
ZATWIERDZAM   
 
........................ dnia ........................                                              ..........................................
                                                                                                             ( kierownik jednostki )    
 
 
Załączniki do notatki:
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Burmistrza
Miasta Nr 7/2010 , z dnia 23.02.2010 r.
 
Oświadczenie

 
Imię (imiona) ....................................................................................................
 
Nazwisko        ....................................................................................................
 
Uprzedzony(a) o odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania oświadczam, że:
1)              nie ubiegam się o udzielenie zamówienia;
2)              nie pozostaję w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa
w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz nie jestem związany z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3)              przed upływem 3 lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia nie pozostawałem w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą i nie byłem członkiem organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się
o udzielenie zamówienia;
4)              nie pozostaję z żadnym wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do mojej bezstronności;
5)              nie zostałem prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w związku
z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
 
........................................................ dnia .............................. r.
 
............................................................
(podpis)
 
 
 
W związku z zaistnieniem jednej z powyższych okoliczności podlegam wyłączeniu z niniejszego postępowania
........................................................ dnia .............................. r.
 
 
............................................................
(podpis)
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 3
do Zarządzenia Burmistrza
Miasta Nr 7/2010 , z dnia 23.02.2010 r.
 
REJESTR ZAMÓWIEŃ O WARTOŚCI NIE PRZEKRACZAJĄCEJ WYRAŻONEJ W ZŁOTYCH RÓWNOWARTOŚCI 14 000 euro
 
 
 
 
lp.
 
Przedmiot Zamówienia
Wartość Umowy, Zlecenia brutto
 
Wykonawca - Dostawca
 
Nr umowy, data
 
Uwagi
1
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
6
 
 
 
 
 
7
 
 
 
 
 
8
 
 
 
 
 
9
 
 
 
 
 
10