Wersja obowiązująca z dnia
uchwalenia budżetu Gminy Miasto Mrągowo na rok 2009.
Informacje dodatkowe:
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165 i 165a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.),
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
1. Dochody budżetu Miasta w wysokości 53 730 548 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 1 i nr 1a, z tego :
- dochody bieżące w wysokości 46 463 548 zł,
- dochody majątkowe w wysokości 7 267 000 zł.
§ 2
1.Wydatki budżetu Miasta w wysokości 58 929 627 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 i nr 2a z tego :
a)wydatki bieżące w wysokości 45 292 458 zł,
w tym:
- wydatki na wynagrodzenia w wysokości 16 873 156 zł,
- wydatki na pochodne od wynagrodzeń w wysokości 2 961 775 zł.
b) wydatki majątkowe w wysokości 13 637 169 zł,
2. Limity wydatków na Wieloletni Program Inwestycyjny w latach
2009 – 2011, zgodnie z załącznikiem nr 6.
3. Wydatki inwestycyjne w 2009 roku w wysokości 12 786 169 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 6 i nr 6a.
§ 3
1.Deficyt budżetu Miasta w wysokości 5 199 079 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1)zaciąganych kredytów w kwocie - 4 500 000 zł,
2)wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu Miasta, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 1 000 000 zł,
3)nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie - 199 079 zł.
2.Przychody budżetu w wysokości 5 699 079 zł, rozchody w wysokości 500 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 i nr 3a.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1)ogólną w wysokości - 204 000 zł,
2)celową w wysokości - 246 000 zł,
z przeznaczeniem na:
a)remonty placówek oświatowych - 100 000 zł,
b)realizację projektów współfinansowanych ze
środków zewnętrznych - 100 000 zł,
c)odprawy emerytalne pracowników administracji - 41 000 zł,
d)zarządzanie kryzysowe - 5 000 zł.
§ 5
1.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 4.
2.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 6
1.Ustala się dochody w kwocie 470 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 454 000 zł na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
2.Ustala się wydatki w kwocie 16 000 zł na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii.
§ 7
1.Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla dochodów własnych jednostek budżetowych:
- dochody – 509 800 zł,
- wydatki – 523 799 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 8
1. Dotacje podmiotowe dla:
1)miejskiej instytucji kultury na łączną kwotę - 1 945 444 zł,
2)działających na terenie Miasta niepublicznych: przedszkola i szkoły, na łączną kwotę - 867 150 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 8,
2. Dotacje celowe na zadania własne Miasta, realizowane przez podmioty
należące i nienależące do sektora finansów publicznych, na łączną
kwotę – 340 100 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 9
1.Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
- przychody - 100 000 zł,
- wydatki - 212 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1)sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu gminy - w kwocie 3 000 000 zł,
2)sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy - w kwocie
5 199 079 zł,
3)spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych
kredytów i pożyczek - w kwocie 500 000 zł.
§ 11
Upoważnia się Burmistrza Miasta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu gminy do wysokości 3 000 000 zł,
2)zaciągania zobowiązań:
a)na finansowanie wydatków na: Wieloletni Plan Inwestycyjny, programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub z bezzwrotnych środków zagranicznych, zadania realizowane z Kontraktu Wojewódzkiego i programów rządowych do wysokości określonej w załączniku nr 6.
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Miasta i termin zapłaty upływa w 2010 roku.
3)dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przeniesieniu w ramach jednego działu :
a) wydatków bieżących między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji
wydatków, w tym dotyczących :
- wynagrodzeń z zastrzeżeniem, że przeniesienia nie mogą zwiększać
planowanych wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy,
- pochodnych od wynagrodzeń,
- innych świadczeń,
- odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych,
- zakupów materiałów, wyposażenia oraz wszelkich usług,
b) wydatków majątkowych między zadaniami inwestycyjnymi
w ramach rozdziału,
4)przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie rachunku dochodów własnych
i wydatków nimi finansowanych,
5)lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Miasta.
§ 12
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłaty długu Miasta na koniec 2008 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 11 i nr 12.
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Zbigniew Lubowidzki
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
1. Dochody budżetu Miasta w wysokości 53 730 548 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 1 i nr 1a, z tego :
- dochody bieżące w wysokości 46 463 548 zł,
- dochody majątkowe w wysokości 7 267 000 zł.
§ 2
1.Wydatki budżetu Miasta w wysokości 58 929 627 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 i nr 2a z tego :
a)wydatki bieżące w wysokości 45 292 458 zł,
w tym:
- wydatki na wynagrodzenia w wysokości 16 873 156 zł,
- wydatki na pochodne od wynagrodzeń w wysokości 2 961 775 zł.
b) wydatki majątkowe w wysokości 13 637 169 zł,
2. Limity wydatków na Wieloletni Program Inwestycyjny w latach
2009 – 2011, zgodnie z załącznikiem nr 6.
3. Wydatki inwestycyjne w 2009 roku w wysokości 12 786 169 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 6 i nr 6a.
§ 3
1.Deficyt budżetu Miasta w wysokości 5 199 079 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1)zaciąganych kredytów w kwocie - 4 500 000 zł,
2)wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu Miasta, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 1 000 000 zł,
3)nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie - 199 079 zł.
2.Przychody budżetu w wysokości 5 699 079 zł, rozchody w wysokości 500 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 i nr 3a.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1)ogólną w wysokości - 204 000 zł,
2)celową w wysokości - 246 000 zł,
z przeznaczeniem na:
a)remonty placówek oświatowych - 100 000 zł,
b)realizację projektów współfinansowanych ze
środków zewnętrznych - 100 000 zł,
c)odprawy emerytalne pracowników administracji - 41 000 zł,
d)zarządzanie kryzysowe - 5 000 zł.
§ 5
1.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 4.
2.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 6
1.Ustala się dochody w kwocie 470 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 454 000 zł na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
2.Ustala się wydatki w kwocie 16 000 zł na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii.
§ 7
1.Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla dochodów własnych jednostek budżetowych:
- dochody – 509 800 zł,
- wydatki – 523 799 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 8
1. Dotacje podmiotowe dla:
1)miejskiej instytucji kultury na łączną kwotę - 1 945 444 zł,
2)działających na terenie Miasta niepublicznych: przedszkola i szkoły, na łączną kwotę - 867 150 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 8,
2. Dotacje celowe na zadania własne Miasta, realizowane przez podmioty
należące i nienależące do sektora finansów publicznych, na łączną
kwotę – 340 100 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 9
1.Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
- przychody - 100 000 zł,
- wydatki - 212 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1)sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu gminy - w kwocie 3 000 000 zł,
2)sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy - w kwocie
5 199 079 zł,
3)spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych
kredytów i pożyczek - w kwocie 500 000 zł.
§ 11
Upoważnia się Burmistrza Miasta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu gminy do wysokości 3 000 000 zł,
2)zaciągania zobowiązań:
a)na finansowanie wydatków na: Wieloletni Plan Inwestycyjny, programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub z bezzwrotnych środków zagranicznych, zadania realizowane z Kontraktu Wojewódzkiego i programów rządowych do wysokości określonej w załączniku nr 6.
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Miasta i termin zapłaty upływa w 2010 roku.
3)dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przeniesieniu w ramach jednego działu :
a) wydatków bieżących między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji
wydatków, w tym dotyczących :
- wynagrodzeń z zastrzeżeniem, że przeniesienia nie mogą zwiększać
planowanych wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy,
- pochodnych od wynagrodzeń,
- innych świadczeń,
- odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych,
- zakupów materiałów, wyposażenia oraz wszelkich usług,
b) wydatków majątkowych między zadaniami inwestycyjnymi
w ramach rozdziału,
4)przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie rachunku dochodów własnych
i wydatków nimi finansowanych,
5)lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Miasta.
§ 12
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłaty długu Miasta na koniec 2008 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 11 i nr 12.
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Zbigniew Lubowidzki