Wersja obowiązująca z dnia

Wymeldowanie z pobytu stałego lub pobytu czasowego decyzją administracyjną

Wymagane dokumenty

1.    Podanie wraz z uzasadnieniem, które powinno zawierać:
a.    dane osoby podlegającej wymeldowaniu, 
b.    dane osoby składającej podanie (ewentualnie pełnomocnika),
c.    wszelkie informacje mogące pomóc w ustaleniu miejsca pobytu osoby wymeldowywanej.
2.    Dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji – 10,00 zł.
3.    Pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem
      wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego 
      udzielenie pełnomocnictwa.
4.  Tytuł prawny do lokalu (kopia).

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miejski w Mrągowie, ul. Królewiecka 60A, I piętro, pokój nr 24. 

Termin i sposób załatwienia
1.    Sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.

Podstawa prawna
1.  Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 
     21 maja 2020 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania
     formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.
3.  Ustawa  z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania
     administracyjnego.
4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
     realizujących zadania publiczne. 
5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
6. Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych.

Informacje dodatkowe
Podanie o wymeldowanie decyzją administracyjną, osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się składa właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu. 
Podania o wymeldowanie decyzją administracyjną nie składa się w przypadku własnego wymeldowania. Procedura takiego wymeldowania opisana została pod hasłem: „Wymeldowanie z pobytu stałego”.
Strona może brać udział w postępowaniu osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa 
w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu. Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ma być wymeldowana, faktycznie nie zamieszkuje w lokalu i dobrowolnie opuściła lokal.

Kontakt do Nas
Telefon - 89 741 1771
E-mail: so@mragowo.um.gov.pl