Wersja obowiązująca z dnia

Rejestracja zgonu

Miejsce załatwienia
Urząd Stanu Cywilnego w stosunku do zgonów w okręgu rejestracji stanu cywilnego dla USC w Mrągowie.

Wymagane dokumenty
1.    karta zgonu wydana przez lekarza,
2.    dowód osobisty zmarłej osoby,
3.    paszport (gdy zmarły jest cudzoziemcem),
4.    dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.

Termin załatwienia
Niezwłocznie.

Opłaty
Nie podlega opłatom.

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.

Uwagi
1. Zgon należy zgłosić w terminie 3 dni od dnia zgonu.
2. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenia należy dokonać w ciągu 24 godzin od zgonu.

Podstawa prawna
Art. 92 – 94 ustawy z dnia 28.11.2014 r. – prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2022 r., poz. 1681 z późn. zm.).