Zgłoszenie urodzenia dziecka
Miejsce załatwienia
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Mrągowie w stosunku do dzieci urodzonych w okręgu rejestracji stanu cywilnego dla USC w Mrągowie.
Wymagane dokumenty
Dowody osobiste lub paszporty rodziców do wglądu.
Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Opłaty
Nie podlega opłatom.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Uwagi
1. Urodzenie dziecka należy zgłosić w terminie 21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia dziecka.
2. Dziecko urodzone martwe należy zgłosić w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty martwego urodzenia dziecka.
3. Przed zgłoszeniem należy podjąć decyzji jakie imię lub imiona (najwyżej dwa) będzie nosiło dziecko. Zgodnie z wymogami prawnymi nie może to być imię ośmieszające lub nieprzyzwoite,
w formie zdrobniałej.
4. Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani: ojciec albo matka lub pełnomocnik.
Podstawa prawna
1. Art. 52 - 59 ustawy z dnia 28.11.2014 r. – prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2022 r., poz. 1681 z późn. zm.).
2. Art. 62, 73, 75, 88, 89, 891 ustawy z dnia 25.02.1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (tekst jedn. Dz.U z 2020 r., poz. 1359 z późn. zm.).