Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiwgo w Mrągowie
Urząd Miejski w Mrągowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiwgo w Mrągowie.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne i wyłączenia
- pliki PDF itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie,
- brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i grafik,
- nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR
- mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Cezary Radziszewski.
- E-mail: asi@mragowo.um.gov.pl
- Telefon: 897419045
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Rada Miejska w Mrągowie
- Adres: Urząd Miejski w Mrągowie
ul. Królewiecka 60A
11-700 Mrągowo - E-mail: biurorady@mragowo.um.gov.pl
- Telefon: 897419006
Skargę można złożyć do Olsztyńskiego Oddziału PFRON (ul. Mickiewicza 21/23, 10-508 Olsztyn) oraz do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Miejskiego w Mrągowie (ul. Królewiecka 60A)
Do Urzędu Miejskiego w Mrągowie, mieszczącego się przy ul. Królewieckiej 60 A w Mrągowie można się dostać:
a) autobusem miejskim:
- linia 1, 2, 3, 4, 5 – autobus zatrzymuje się na przystanku autobusowym przy ul. Królewieckiej na wysokości Przychodni, przystanek mieści się 300 m od wejścia głównego budynku Urzędu.
- lub linia 1, 2, 3, 4 – autobus zatrzymuje się na przystanku przy ul. Królewieckiej, po przeciwnej stroni ulicy – 500 m od wejścia głównego do budynku
b) samochodem wjazd od strony ul. Królewieckiej, parking znajduje się za budynkiem; na parkingu znajdują się trzy miejsca wyznaczone dla osób z niepełnosprawnością,
c) pieszo, chodnikiem od strony ul. Królewieckiej, od strony ul. Giżyckiej, od strony Parku Lotników lub od strony Przychodni,
d) rowerem od strony ul. Giżyckiej, od strony Parku Lotników lub od strony Przychodni, rower można postawić przed Urzędem – znajdują się tu stojaki na rowery
Do budynku Urzędu prowadzą dwa wejścia ogólnodostępne. Oraz trzy wejścia do konkretnych komórek organizacyjnych (Referatów) Urzędu:
a) do wejścia ogólnodostępnego od strony ul. Królewieckiej prowadzą schody, drzwi zewnętrzne dwuskrzydłowe, następnie schody wewnętrzne i kolejne drzwi wewnętrzne wahadłowe.
b) wejście od strony parkingu jest dostępne dla osób z problemami motorycznymi, z niepełnosprawnościami, na wózkach inwalidzkich, rodziców z wózkiem dziecięcym, osób starszych. Do drzwi wejściowych prowadzi podjazd, drzwi zewnętrzne otwierane za pomocą klamki, w korytarzu znajduje się wejście do windy, którą można dostać się na parter, I piętro i II piętro. Winda posiada moduł głosowy i informację w Alfabecie Braillle’a.
c) osobne, zewnętrzne wejścia prowadzą do Referatu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej oraz Działalności gospodarczej. Wejście znajduje się od szczytu budynku (od strony Przychodni). Wejścia do Referatu mogą być utrudnione, z uwagi na istniejące progi.
d) osobne wejście prowadzi także do samodzielnych stanowisk Obrony Cywilnej i Archiwum Zakładowego. Wejście znajduje się od szczytu budynku (od strony ul. Giżyckiej). Można dostać się do niego od strony parkingu oraz od strony ul. Królewieckiej, jednak tu przeszkodę mogą stanowić schody. Przed wejściem zewnętrznym jest dzwonek, którym można przywołać pracownika. Dzwonek znajduje się na wysokości 1,45 m.
Na korytarzach budynku znajdują się stoły i krzesła. Z korytarzy można dostać się do pomieszczeń biurowych, czasami weście ograniczone jest progiem.
W budynku Urzędu na I piętrze (kluczyk w pokoju 24) i II piętrze (kluczyk w pokoju nr 50) znajdują się toalety dla osób z niepełnosprawnością.
W budynku znajduje się infokiosk w którym można uzyskać informacje na temat rozkładu pomieszczeń w budynku w sposób obrazowy. Dodatkowo w Urzędzie znajduje się miejsce obsługi klienta tj. Biuro Obsługi Mieszkańca w pokoju nr 24. Można tam uzyskać informację na temat sposobu i miejsca załatwienia danej sprawy. W Biurze Obsługi Mieszkańca znajduje się pętla indukcyjna oraz możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego on line. W budynku przy pokoju 24 znajduje się krzesło do ewakuacji osób z niepełnosprawnością oraz defibrylator AED.
Witamy na oficjalnej stronie internetowej Miasta Mrągowo. Uprzejmie informujmy, że w Urzędzie Miejskim w Mrągowie w Biurze Obsługi Mieszkańców, w budynku przy ul. Królewieckiej 60A, oraz w budynku Ratusza Miejskiego, dostępny jest tłumacz polskiego języka migowego on line. Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę. Osoby głuche i słabo słyszące mogą załatwić sprawę urzędową lub uzyskać informacje o sprawach gminy na miejscu, w godzinach pracy Urzędu. Obok tłumacza polskiego języka migowego on line dostępna jest także pętla indukcyjna ułatwiająca komunikację osobom słabo słyszącym. Serdecznie zapraszamy.
Możliwość wejścia na teren budynku Urzędu z psem asystującym warunkowana jest wyposażeniem psa asystującego w uprząż oraz posiadania przez osobę z niepełnosprawnością certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku Urzędu Miejskiego w Mrągowie z psem asystującym nie zwalnia osoby z niepełnosprawnością z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba z niepełnosprawnością nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
- pod numerem telefonu 89 741 90 10 lub 89 741 90 00,
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub
- poczty elektronicznej adres email. sekretariat@mragowo.um.gov.pl lub b.gabrychowicz@mragowo.um.gov.pl
- za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePuap, adres skrytki: /ummragowo/SkrytkaESP
Zgłoszenie zostanie przekazane odpowiedniej osobie, która skontaktuje się za pomocą wybranego sposobu komunikacji (telefon, sms, mail) w celu potwierdzenia miejsca i terminu wizyty.
Rozkład pomieszczeń biurowych
Ratusz Miejski - Budynek Urzędu Miejskiego w Mrągowie (ul. Ratuszowa 5)
Do budynku Urzędu Miejskiego w Mrągowie – Ratusza Miejskiego, mieszczącego się przy ul. Ratuszowej 5
w Mrągowie można się dostać:
a) autobusem miejskim
linia 1, 2, 3, 4, i 5 – autobus zatrzymuje się na przystanku autobusowym, przystanek mieści się mieści się 100 m od wejścia głównego budynku – po przeciwnej stronie ulicy
linia 1, 2, 3, 4, i 5 – autobus zatrzymuje się na przystanku autobusowym, na Placu Kajki przystanek mieści się mieści się 300 m od wejścia głównego budynku.
b) samochodem - wjazd od strony ul. Ratuszowej lub ul. Mały Rynek. Przed budynkiem Ratusza znajdują się miejsca wyznaczone do parkowania. Miejsca wyznaczone do parkowania znajdują się również przy ul. Mały Rynek. Wyznaczono tam 2 stanowiska dla osób z niepełnosprawnością,
c) pieszo chodnikiem od strony ul. Ratuszowej, od strony ul. Mały Rynek, od strony Placu Kajki lub od strony
ul. Mickiewicza,
d) rowerem od strony ul. Ratuszowej, od strony ul. Mały Rynek, od strony Placu Kajki lub od strony
ul. Mickiewicza, rower można postawić przy budynku Ratusza od strony ul. Mały Rynek lub Placu Kajki– znajdują się tu stojaki na rowery.
ul. Mały Rynek - stojak na rowery
Plac Kajki - stojak na rowery
Do budynku Ratusza prowadzą dwa wejścia ogólnodostępne:
a) do wejścia ogólnodostępnego od strony ul. Ratuszowej prowadzą schody, drzwi zewnętrzne otwierane są za pomocą klamki następnie są schody wewnętrzne prowadzące na korytarz i do pomieszczeń biurowych Urzędu Stanu Cywilnego
b) wejście od strony ul. Mały Rynek, gdzie znajduje się przejście do dźwigu osobowego, z którego mogą skorzystać osoby z problemami motorycznymi, z niepełnosprawnościami, na wózkach inwalidzkich, rodzice z wózkiem dziecięcym czy osoby starsze. (wcześniej należy skontaktować się z pracownikami Urzędu Stanu Cywilnego).
W budynku Ratusza znajduje się infokiosk, w którym można uzyskać informacje na temat rozkładu pomieszczeń w budynku w sposób obrazowy. W Urzędzie Stanu Cywilnego znajduje się pętla indukcyjna oraz możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego on line. W budynku Ratusza znajduje się krzesło do ewakuacji osób z niepełnosprawnością oraz defibrylator AED.
Witamy na oficjalnej stronie internetowej Miasta Mrągowo. Uprzejmie informujmy, że w Urzędzie Miejskim w Mrągowie w Biurze Obsługi Mieszkańców, w budynku przy ul. Królewieckiej 60A, oraz w budynku Ratusza Miejskiego, dostępny jest tłumacz polskiego języka migowego on line. Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę. Osoby głuche i słabo słyszące mogą załatwić sprawę urzędową lub uzyskać informacje o sprawach gminy na miejscu, w godzinach pracy Urzędu. Obok tłumacza polskiego języka migowego on line dostępna jest także pętla indukcyjna ułatwiająca komunikację osobom słabo słyszącym. Serdecznie zapraszamy.
W budynku Ratusza brak jest toalet dla osób z niepełnosprawnościami.
Możliwość wejścia na teren budynku Ratusza z psem asystującym warunkowana jest wyposażeniem psa asystującego w uprząż oraz posiadania przez osobę z niepełnosprawnościami certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku Ratusza Miejskiego w Mrągowie z psem asystującym nie zwalnia osoby z niepełnosprawnością z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba z niepełnosprawnością nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
Ratusz Miejski jest przygotowany na przyjęcie osób z niepełnosprawnościami. Aby zapewnić pełną dostępność warto umówić się wcześniej na wizytę w Urzędzie
- pod numerem telefonu 89 741 90 10 lub 89 741 90 00,
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej,
- poczty elektronicznej adres email. sekretariat@mragowo.um.gov.pl lub b.gabrychowicz@mragowo.um.gov.pl
- za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePuap, adres skrytki: /ummragowo/SkrytkaESP
Zgłoszenie zostanie przekazane odpowiedniej osobie, która skontaktuje się za pomocą wybranego sposobu komunikacji (telefon, sms, mail) w celu potwierdzenia miejsca i terminu wizyty.
Rozkład pomieszczeń biurowych
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Na stronie internetowej można korzystać z następujących skrótów klawiaturowych:
- TAB - przejście do następnej pozycji,
- SHIFT + TAB - przejście do poprzedniej pozycji,
- ENTER - przejście do podrzędnej pozycji lub wybór pozycji,
- STRZAŁKA GÓRA/DÓŁ - nawigowanie po pozycjach w zakresie jednego poziomu,
- SPACJA - wybór pozycji,
- ESCAPE - powrót do nadrzędnej pozycji.
Inne informacje i oświadczenia
W związku z wejściem w życie ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się informujemy, że Urząd Miejski w Mrągowie jest przygotowany na przyjęcie osób mających trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się – niesłyszących czy głuchoniemych.
Na mocy ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011r. Nr 209, poz. 1243) osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się zwana dalej „osobą uprawnioną” ma prawo do:
1) załatwienia sprawy przy pomocy osoby przybranej.
Nowym prawnym rozwiązaniem wprowadzonym przez ustawę o języku migowym i innych środkach komunikowania się jest możliwość reprezentowania osoby uprawnionej przez osobę przybraną. Może nią być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 rok życia i została wybrana przez osobę uprawnioną. Zadaniem osoby przybranej ma być pomoc w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej. Z pomocy osoby przybranej osoba uprawniona nie może skorzystać gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej.
2) kontaktu za pośrednictwem narzędzi współczesnej komunikacji, w szczególności poprzez:
• korzystanie z poczty elektronicznej,
• korzystanie z elektronicznej skrzynki podawczej,
• przesyłanie faksów na numer 89 741 28 74.
3) skorzystanie z usług tłumacza języka migowego i pętli indukcyjnej.
Osoby głuche i słabo słyszące mogę załatwić sprawę urzędową lub uzyskać informacje o sprawach gminy na miejscu, w godzinach pracy Urzędu. Obok tłumacza polskiego języka migowego on line dostępna jest także pętla indukcyjna ułatwiająca komunikację osobom słabo słyszącym.
Załączniki
- Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego 2021
- Harmonogram działań na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami budynek ul. Ratuszowa 5
- Harmonogram działań na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami budynek - ul. Królewiecka 60A
- Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego 2025